Ariane

dinsdag 20 augustus 2013

Naar herinnering

Het kriebelde al een poosje om ook zelf weer beelden te creëren.
In textielatelier Made by OYA gingen we in mei/juni samen met Caroline Camerlynck aan de slag vanuit een persoonlijk object of leuke (kinder)herinnering. Ik neusde eens in mijn doos vol kindertijdbewaarsels. Zo vond ik een pak boekjes en papiertjes terug waarop ik vrolijk en spontaan schrijfsels neerzette, toen ik voor het eerst een balpen in de hand kreeg. Deze zijn de inspiratie voor een textiel werk waarin ik op zoek ga naar eenzelfde spontaneïteit en plezier.

Eindelijk naald en draad weer opgenomen. Met kleine lapjes. 
Soms krabbels, soms lijntjes of krullen, soms al eens een letter of mijn naam.
Op zoek naar een taal op stof.

Eind september wordt dit, samen met de resultaten van andere deelnemers, geëxposeerd tijdens het Textielweekend in Ronse. Maar voorlopig werk ik nog lustig verder aan mijn verzameling lapjes.