Ariane

vrijdag 8 april 2011

Gaatjes stoppen

Vorige week vrijdag wipte ik op het onverwacht even binnen in galerie Verzameld Werk in Gent. Voor mij een nieuwe en inspirerende ontdekking en blijkbaar al twintig jaar bestaande in dit mooie herenhuis in de Onderstraat. Momenteel loopt daar de tentoonstelling Touching the gap between thinking and doing. Uitgangspunt is: wanneer je mekaar leert kennen terwijl je aan het werk bent, ontstaan de meest spontane en eerlijke gesprekken. Werk waarbij je je hoofd weinig moet gebruiken, zoals het repareren van kapotte lappen stof, is daarvoor ideaal. De galeriste nodigde me na een fijne babbel uit om te komen meedoen met een workshop door Heleen Klopper. Zij bedacht Woolfiller, een doe-het-zelf-pakket om door middel van naaldvilt op een originele manier gaatjes te herstellen in wollen kleding, tapijten, gordijnen of ander textiel. Gisteren infiltreerde ik dan ook zeer graag een namiddagje bij mijn collega's textielontwerp van het KASK. Samen gingen we na een interessante lezing aan de slag met eigen gehavende textiele stukken. Ik ben vooral blij met mijn gestopte zakdoekjes ;) En ja, het was een gezellige namiddag.