Ariane

dinsdag 1 oktober 2013

Textielfestival Ronse, een zonnig weekend

Dit weekend ging in Ronse het eerste Textielfestival door. Doorheen de stad waren allerlei activiteiten rond textiel te beleven.

In TIO3 gaf ik de workshop 'Pimp je t-shirt'. We gingen aan de slag met zeefdruk, sjablonen, laser en borduurmachine. In de voormiddag kwam AVS langs voor een interview! Je ziet mij (ongeveer in het midden van) het filmpje hier, een verslag op Oost-Vlaamse tv AVS! ;)
Toen was het er nog relatief rustig, maar in de namiddag heerste er een gezellige en creatieve drukte.

In CC De Ververij hangt werk van mij in de foyer. Het wordt getoond samen met andere resultaten van een workshop 'Naar herinnering' in textielatelier Made by OYA in Gent. Die kan je er nog enkele weken bekijken. Je kan er ook zelf naald en rode draad in de hand nemen en meenaaien aan de installatie I.N.D.E.M.A.A.K.



De textiele kunstenroute 'Touching Textiles' is nog te bezoeken op 5-6 en 12-13 oktober, telkens van 11-18u. Starten doe je in CC De Ververij in de Wolvestraat. Neem daar dus ook zeker een kijkje in de foyer, waar je (onder andere) mijn werk in het houten huisje vindt.
Aanraders op het parcours vind ik het 'Washuis' van Loreta Visic in de stadstuin (prachtige plek voor dit werk!), en de collectie stoffen van Narcisse Tordoir 'L'africeur de bogolan' op de 6e verdieping van TIO3 (waar je tegelijk ook een prachtig panorama over de omgeving hebt). Daarnaast is er ook werk te zien van Berlinde De Bruyckere, Thierry De Cordier, Leo Copers, Jan Fabre en anderen.